26 lipca 2018

Nasz trener Patryk przygotowuje się do zawodów w trójboju siłowym, które odbędą się 14 grudnia we Wrocławiu. To dyscyplina sportów siłowych, na którą składają się trzy ćwiczenia: przysiad ze sztangą, wyciskanie sztangi leżąc oraz martwy ciąg. W każdym boju zawodnik ma trzy podejścia. Celem jest wykonanie jednego powtórzenia z maksymalnym obciążeniem.

Przysiad ze sztangą – ćwiczenie angażujące mięśnie całego ciała, a w szczególności mięśnie nóg (czworogłowe, dwugłowe uda), mięśnie pośladkowe czy grzbietu (prostowniki, najszerszy i czworoboczny). Wykonując przysiad musimy pamiętać o zachowaniu neutralnej pozycji kręgosłupa, spięciu mięśni brzucha (zabieg Valsalvy), spięciu łopatek (wykonanie retrakcji i depresji). Stopy powinny znajdować się w lekkiej rotacji zewnętrznej, w tym ustawieniu kolana również powinny iść lekko na zewnątrz. Do najpopularniejszych odmian przysiadu zaliczamy przysiad tylni oraz przedni.

37870483_10213666399550794_3489531116908445696_n

 

Wyciskanie sztangi leżąc – bez wątpienia ulubione ćwiczenie mężczyzn uczęszczających na siłownię. Nie bez powodu – rozwija bowiem wszystkie mięśnie górnej części ciała. Podczas wyciskania pracuje mocno klatka piersiowa, przednia część mięśnia naramiennego oraz triceps. Dodatkowo mięsień najszerszy grzbietu, czworoboczny, pośladkowe oraz nogi pozwalają ustabilizować pozycję.

Aby bezpiecznie wykonać to ćwiczenie, należy pamiętać o spięciu łopatek (retrakcja i depresja), „złamaniu sztangi na pół”, spięciu mięśni pośladkowych oraz nóg. Nadgarstki powinny znajdować się w pozycji neutralnej.

37782771_10213666397510743_398413419918655488_n

Martwy ciąg – czyli nic innego jak podniesienie ciężaru z ziemi do pozycji wyprostowanej. Tutaj również zaangażowane są wszystkie mięśnie naszego ciała. Do najczęstszych wariantów tego ćwiczenia możemy zaliczyć martwy ciąg klasyczny, sumo oraz na prostych nogach. W zależności od wersji będziemy kładli nacisk na poszczególne grupy mięśniowe. Podobnie jak we wcześniejszych ćwiczeniach należy pamiętać o tłoczni brzusznej, ustawieniu łopatek oraz „złamaniu sztangi na pół”.

37724286_10213666458472267_4544728710938361856_n

Zobacz też

05
10
ZASTĘPSTWO 05.10 – ZAJĘCIA ZA DOMINIKĘ POPROWADZI GOSIA!

PAMIĘTAJCIE, ŻE U NAS OBOWIĄZUJE KARTA MULTISPORT PLUS!   MOŻECIE KORZYSTAĆ Z WSZYSTKIEGO OD 6:00-24:00 !   DIETETYK, MASAŻYSTA, TRENER, SIŁOWNIA, SZTUKI WALKI, FITNESS!

Czytaj więcej